I ett samarbete med forskare från Uppsala universitet har personalen på Hults bruk under två år fått träna på arbetstid – 30 minuter om dagen, fyra dagar i veckan – för att förebygga belastningsskador. Nu avslutas forskningsprojektet och resultaten ska analyseras och publiceras. Klart är att sedan projektets start har brukets personal inte dragit på sig några nya belastningsskador. Smederna på Hults bruk har tränat på jobbet – mår bättre | SVT Nyheter